Wednesday, April 15, 2009

guling2 kapas

rabu
15 april 08, 6.38p.m.

sedar tak sedar dah setengah bulan april dah kita harungi..tak kesah la sama ada kita harungi secara bersorangan or berteman..tapi apa yang penting..15 hari yang lalu membawa makna dan pengajaran buat kita dan orang disekeliling..

hari ini tak banyak yang aku buat...
hanya di depan tv dan tido sahaja..
aku maseh rasa amat kurang sehat..ape saja yg suap pasti bersisa setengah lalu dibuang..
semuanya rasa pahit dimana2..bahkan gula pun ada kepahitannya tersendiri..

cakap tentang pahit..
aku nak kenangn kenangan2 pahit yang maseh aku ingat dalam hidup aku..


dulu aku pernah terjun dari sebuah kereta yang sedang meluncur laju..di atas jalan tar...
berguling2 macam dalam aksi filem the fast and furious tuuu...

haha..bila teringat balek kenangan nie aku mmg boleh terasa lagi macam mana rasanya berguling2 ala hindustan di atas jalan tar..ternyata tak seindah cinta yang digambarkan dlm filem tu..aku mmg dari dulu lagi berpegang kepada prinsip tekad klau nak buat sesuatu tanpa mengira akibatnya. waktu tu,mak yang tengah bawak kereta,laju katanya..tangan aku terasa macam best jer kalau buka pintu waktu kereta tengah berjalan..soo aku pun buka la untuk tengok jalan dkt bwah tu..bila jer aku buka tiba2 selipar kesayang aku pun terjun ke bawah,aku mmg syg seliper tu..soo tbe2 jer aku terasa sebak.aku suruh abg aku dkt sebelah untuk terjun amek..dia tak nak,sooo dengan nekad untuk tunjuk aku lebih berani,aku pun terjun.dushhh!!
aku jatuh dkt tar,saket jgn cter la,berguling2 aku sampai terhenti sendiri..
tak lama lepas tu aku tersedar yang aku buat benda bodo sebab seliper kesayangan aku tu pun tak nampak batang hidung dia..beberapa saat lepas tu aku boleh nampak mak patah balek..berlari keluar kereta dengan ccemas amek aku dari tengah jalan..aku pun tak pasti sama ada ade orang tak dkt blakang aku..haha..hilang ingatan kejap..

tapi bila ingat2 balek..aku amat bernaseb baek sebab semasa berguling tu aku boleh nampak sikit lagi jer kepala aku nak di gilis oleh tayar belakang kereta toyota biru itu...

haha...

kenangan yang tak boleh aku lupa

tapi aku berbangga..
"kau pernah terjun dari kereta yang bergerak laju???"
"aku pernah!"

~tazo~

1 comment:

Nurul Aimi said...

gilaaaaaaa....hero kanak2 ni...haha