Manusia pula bangaimana? Mari kita buang sifat perkauman. Jangan diperbodohkan.

Sunday, January 25, 2009

jikalau aku...

sejak dari kanak2 lagi kita dah dilatih kn?..soalan pertama yang selalu didengari dalam tadika or kelas kanak2 darjah satu...

cekgu-"nti dah besar nk jadi ape??ape cita-cita kamo?"
kekanak comel-"saya nk jadi polis..nak tangkap org jahat"
kekanak comel-"saya nk jd bomba..padam api panas"
kekanak comel-"saya nk jd doktor..tolong orang saket uhuk uhukk"

ring a bell??

dulu masa kanak2 kita lazim dengan soalan nie..dan tanpa berfikir trus jer jawab.. yelaa hati suci kn

tapi bila masa berlalu..zaman berubah..fesyen berubah..
kita makin dewasa..hadapi banyak onak dugaan..
dan mungkin hati tidak sesuci dahulu bg sesetengah

kita makin lupa..dan mungkin akan tertawa sndiri bila ingatkn balek cita-cita kekanak masing2
atau mungkin langsung dah x ingat..disebabkn oleh banyak pengaruh dan peristiwa besar dalam
hidup..

sooo for me..juz to remind how innocent n comel saya masa kekanak dulu,jom kita gabungkn cita2 kekanak + kemahuan dan keadaan dewasa ini..

-JIKALAU SAYA-

jikalau saya seorang polis
akan ku megah dengan kuasaku

jikalau saya seorg bomba
akan ku bunyikan siren bila trafic jemm

jikalau saya seorang doktor
akan ku usha misi pelatih yg comel

jikalau aku seorang president
akan ku binasakan zionis!!

jikalau ku seorang pelukis
akan ku potretkn wajahmu supaya dkenang spanjang zaman

jikalau aku seorang jutawan
akan ku beli bugati veyron+nissan gtr utk disimpan dlm garaj

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

yup..semua nie hanya lah mimpi disiang hari..khayalan yg bertemu realiti

*semua nie tiba2 buat aku berfikir..apa yg aku akn jd 10 taun lg?
*masa..kau tinggalkn aku..atau aku yg x pedulikn mu

No comments: