Manusia pula bangaimana? Mari kita buang sifat perkauman. Jangan diperbodohkan.

Wednesday, May 13, 2009

hidup!

tadi aku baru jer abes tgk satu movie dkt tv....
sejak kebelakangan nie aku macam dah tak berminat utk duduk menghabiskan 2 jam utk tgk movie..entah kenapa..kalau dalam panggung pun aku boleh rasa utk bangun dan berlalu pergi..
movie tadi mengajar aku "hidup utk saat ini..bkn utk esk"..

katanya...pengalaman hidup datang dan pergi..tapi ape yang penting,apa yang kekal hanyalah kenangan tentang sesuatu yg akan memberi kita kehidupan yang lebih baek di masa hadapan...

aku dah lama tau tentang prinsip nie..tapi kadang2 kita lupa..kadang2 kita leka mengejar apa yg kita impikan...sampaikan kita terlupa dengan sesuatu yg ada di depan mata kita sendiri...

kadang2 apa yang kita impikan selama ini tidak lah seindah yg diimpikan...
kadang2 apa yang benar2 kita mahu kn bukan lah sesuatu yg benar2 kita perlukan..

dan
kadang2 bila kita dah benar2 pasti itu yang kita mahukan dalam hidup...
sesuatu itu sudah menjadi sesuatu tidak mungkin kita kecapi lagi....

dunia ini pentas kehidupan...
tmpat pelbagai ragam..
gelak tawa...
sedu ngis..
debar takut..
senyum gembira..

pilihlah haluan mu...tetapkan lah hati mu...genggam lah pendirianmu...teruskanlah berjalan..

nescaya..semua akan terhidang untukmu...





~tazo~
-mula benci dgn ubat!

No comments: