Wednesday, February 4, 2009

4 februari...11.38 pm

sedar x sedar hari nie dah hari ke 4 dalam bulan kedua tahun nie..
bila dihitung hari kelihatan makin jauh meningggalkn kita yg entah sedar atau tidak menghargainya...

semalam 3hb februari..baru aku sedar..macam ade sesuatu yg pelik yg selalu berlaku pada hari tersebut untuk setiap tahun...bila fikir-fikir balek baru aku tersedar yg semalam merupakan hari ulangtahun kelahiran atau hari tua abang aku...

haha...boleh pula aku ingat ek tahun nie..kalau tahun laen slalu jer aku teringat agak2 dalam seminggu selepas tarekh tersebut...tahun nie aku teringat jugak walaupun dah sehari terlewat....

aku tak penah ucapkan selamat hari lahir pada dia
dia tak pernah ucapkan selamat hari lahir pada aku
aku tak pernah bagi apa-apa hadiah pada dia
dia tak pernah bagi apa-apa hadiah pada aku

setiap tahun berulang benda yang sama...setiap hari berlaku perkara yang sama

jahat kah aku?? adek yg kurang baek kah aku?? kurang perihatin kah aku??

entah la..tp dia pun sama kn? haha....
tak der lah...dan sebenarnyer walaupun kami berkelakuan demikian..kami saling mengambil berat satu sama laen walaupun maseh cuba mengekalkan tradisi kemachoan masing-masing..
(sekurang2nye aku yg rasa mcm tu) haha...

aku sayang semua ahli keluarga aku..tak kira bertapa teruk kteorg bersaing sesama sendiri dulu..
tak kira berapa kali kteorg bertumbuk-tumbukan dahulu..tak kira bertapa cemburunya aku pada mereka...

dan kepada ahli keluarga ku...
ketahuilah yang aku berbangga menjadi ahli kepada keluarga yang amat penyayang dan ceria ini.

ketahuilah yg aku amat bersyukur dilahirkan untuk dibesarkan dan membesar dengan anda semua..

kerana aku tahu..dalam dunia nie hanya kamo semua yang benar-benar mengambil berat terhadap diriku yg serba kekurangan ini sebetul2 ikhlas...

biarlah apa yg orang mahu katakan pada aku...
"ishh ko niee jiwang la"
"ishh x macho la"

aku tetap berbangga!!
kerana keluargaku hanya "satu" didalam dunia ini..

~tazo~

2 comments:

Elmi said...

aku adikmu dan engkau abang.

hasanah said...

whoooaaaa...!! touching entry..!! aku berbangga menjadi kakak kamu!!