Manusia pula bangaimana? Mari kita buang sifat perkauman. Jangan diperbodohkan.

Friday, February 13, 2009

mari bersayang-sayangan

dah beberapa hari aku dah x update blog..agak bz rasanye..tp tidak mengapalah...aku tetap akan selalu update!
hari nie 13 hb february..akku baru jer habis test td...entah boleh buat ker tidak aku tak tau...jawab jela kn kn??
dan sejak kebelakangan nie aku selalu sgt dapat forward2 msg2 tentang hari valentine nie..yelaa kn...tiap tahun macam tu aku rasa..aku rasa aku dah tau dah semua sejarah pasal hari nie...bukan tahu dari msg2 forward nie(aku x caya sgt) tp melalui usaha sendiri...duluuu la kn...dulu aku ade buat research sikit cari fakta2 yang boleh dipercayai + tanya2 pandangan ahli2 agama kita pasal peristiwa tersebut...
bagi aku menda nie ada banyak jenis cerita..tapi tak mengapalah..sendiri paham2 la kn...

bagi aku 14 feb nie sama jer dengan hari2 laen.tak der bezanyer..cuma bunga ros dan coklat paling laku hari nie...sooo klau nak meniaga coklat n ros..hari nie la yang terbaek!
pada pandangan aku, 14 februari nie biasa jer..cuma tarekh nie mendetikkn perasaan menghargai orang yang tersayang jer..benda bagus kn??menghargai orang yang kita sayang..tu jer..tnpa niat laen!...

berseiring dengan tu..aku nak juga melayangkan pnghargaan kepada orang yg terapat bagiku...

KELUARGA KU....
abah yg cool dan pemurah
mak yg caring dan terbaek!
ana yg gedik santai
emi yg mengambil berat
lokman yg kontrol macho
dan tikah yg rajin

-tanpa korg aku tak kan lahir dalam dunia nie..
-tanpa korang aku tak kn menjadi aku seperti hari ini
-terima kaseh sebab sentiasa berada disisiku setiap masa!!


RAKAN-RAKANKU
*budak c6-2-18...korg mmg best! x byk prob...thanks sbb jd kawan aku
*budak rumah emon (kondo mutiara)....korg menceriakan gelak tawaku
*sahabat2 yg pernah sekelas....thanks sbb bg aku tiru assgmnt + tlg dlm test!..korg rowk!
*teman-teman seperjuangan(em110)..tanpa korg..x der la org tegur2 aku dlm kampus..(sorie klau ade yg aku x tau nama korg)


kepada teman-teman lama
-sorie la klau aku dah lupa nama korg,dah x contact korg...bkn atas niat sombong..cuma jarak,masa dan kelapangan yg mencemburui kita..kalau ade pape..juz contact ok??
aku tak pernah lupa korang semua...
kerana anda semualah hidupku juga...


mari kita semua ambil kesempatan untuk berfikir sejenak....
susah ker menghargai orang yang menghargai kita??
perlukah kita katakan semua ini??"ahhh dorang semua dah tau kot"
ya..mungkin mereka dah tau..tapi tidak salah untuk kita mengucapkan kata penghargaan kepada orang yang sentisa bersama kita setiap masa dan tanpa sebab..
cuba bayangkan kita hidup bersendirian dalam dunia yang penuh cabaran nie...

kepada keluarga dan teman ku..terima kaseh kerana sentiasa bersamaku setiap saat...
andalah yang mewarnai hidupku..
andalah yang menceriakan hari...
andalah hidupku...
terima kasih!



"rasa sayang
tunjuk perasaan...."

2 comments:

hasanah ghazali said...

uuuu... adekah aku sgt gedix smpai adek malabelkan aku sebagai gedik santai?!~

tazo said...

haha..
ala saja jer...
gedik santai ok ape