Manusia pula bangaimana? Mari kita buang sifat perkauman. Jangan diperbodohkan.

Sunday, March 1, 2009

dalam kotak tv itu..

kalau sedih?
belilah happy meal..

kalau lonely?
type jer on kawan hantar ker 12345

kalau boring?
lompat-lompat jerr..

kalau tension?
telan jer ubat tido...


kan senang kalau hidup macam tu,senang ker macam tu?entah lah..
tp yang sebenarnya hidop tak macam tu...

tak semestinyer lepas kita makan happy meal kita akan gelak2 macam si ronald tu
dan tak semestinye kalau kita type on msg dan hantar ke ***** kita ade member baru..
dan semestinyer tidak sesekali kita akan lupakan semuanya selepas bagun dari tido..

semuanya tak semudah seperti dalam tv..
yeahh tv yang sejak kecil kita disogokkan tuuu..
aku dulu ade sorang kawan yang tak pernah percaya kn tv..dalam hidup dia,dia amat benci kan tv..

dan sekarang aku dah mula fahami fahaman dia...
entah mana dia sekarang..harap dia maseh ok..bebas dari segala masalah dia dulu..

tidak pernah ku benci media itu..
tidak pernah aku benci semua itu..
cuma..

satu yang perlu kita tahu..
jangan mudah percaya dengan apa yang kita nampak dan dengar
kerana disetiap sebalik kesah...
ade kesah disebaliknya..

jangan kita mudah menunding orang laen
hanya untuk menutup busuk sendiri..
kerana orang yang kau tundingkan itu mungkin lebih mulia darimu..

lupakan lagu bangau ohh bangau itu..
kerana kurus si bangau itu bersebab..
tak perlu ditundingkan orang laen..


1 march 2009
~tazo~

3 comments:

Moja [Bulan] said...

Seb bek aku xpercaya tv..hehe

scha said...

gile kentang..!
hebat pikiran kau tazo..!
tabik spring la aku!
damn!
weh..nak bercinta..taip ON CINTA..
hahahaha!!!

tazo said...

moja: patut la masa korg dtg umah aku tv x penah bercahaya lgsg!wahhh

scha: haha...fynn jamal idola ku..
ehh on cinta tu menjadi ker??(teruja)