Monday, March 23, 2009

rapikan si mamai


aku adalah aku..
aku sama seperti semalam..
aku juga akan sama pada hari esok..
benarkah pegangan ini??

beberapa hari ini semua semacam berlaku secara perlahan bagi aku..kadang-kadang bagus juga macam nie..take it slow kata penyanyi comel si estrella tu..
semua ini bagi aku masa untuk berfikir untuk masa depan...umur dah 21 tahun..dah cukup matang kalau ikot kelender negara,sebab dengan umur ini kita boleh membuat keputusan untuk mencorak masa depan negara sekalipun..
tak kesah la..
keputusan yang sama walau orang laen itu jaraknya umur 10-20tahun lebih tua dari kita.
hak yang sama walaupun dia kaya atau miskin..



sooo semua nie buat aku berfikir..apa yang sebenarnyar aku nak dalam dunia berumur 21 tahun nie???
cukupkah kalau sekadar berlandaskan cita-cita ketika kita si anak comel??
atau pun perlu objective baru dalam hidup....
kata orang2 tua.."kalau ikutkan hati,mati la kau!"..
yelah..kalau ikut hati..kita semua nak bahgia kn..
kalau boleh nak jer aku tanya dkt org2 tua..."salah ker kalau nak bahgia??"
tapi apa si tua tu cakap betul jugak bila difikir2kan..

ok tazo..
sekarang,hari ini,selama nie apa yang ko nak dalam hidup kau??

aku nak duet byk,kekasih comel,engine vtec,kawan yang hebat,hidup yg gembira,
haaa itu saja...boleh???

kan bagus kalau kita boleh dapat apa yang kita nak..
tapi semua tu mustahil kalau kita tunggu saja..
kalau nk duet byk kena la blaja pandai2..berusaha,jangan asyek tgok wonderpet jer..
kalau nk kekaseh comel kena la berani pegang komitmen dan berani amek risiko...
kalau nk kawan yang hebat,jadilah kawan yang hebat utk org laen
kalau nk hidup gembira, cuba gembirakan orang laen...


aku gembira tengok kawan2 sedang bergembira bahgia dan sudah mempunyai hala tuju dalam hidup masing2...
aku pun nak macam tu..
dah tak nk asyek tido dann tunggu hari esok sahaja..
tunggu hujan mengubah suasana..
tunggu msg yang tak akan sampai2...

aku dah tak nak macam tu lagi..
jom...
melangkah ke tempat baru...


~tazo~

5 comments:

scha said...

go on tazo...
chaiyok...!
usaha tangga kejayaan..
ahahaha..
apa aku merapik nih~
=.=!

tazo said...

haha scha..
yeahh...
sama2 la kita merapik...
=.=!

encik ad said...

jgn lupe..

aku pun..
kaki merapik jugek~

:P

hasanah said...

adoiii laaa.. susahnye nak leave a comment kat siniiii

hasanah said...

pada umor 21tahun, aku telah pon selamat ditunangkan.. ngeheheee~!